Välkommen till nya Bokcirklar.se

Nu är nya Bokcirklar lanserad, på ny webbplats och med nytt utseende. På Bokcirklar.se kan du delta i bokcirklar, få läsvänner och föra din egen läsdagbok. Som medlem får du en egen sida med läsdagbok där du kan skriva korta statusrader eller längre texter. Kort sagt fungerar Bokcirklar som en community men med fokus på boksamtal.

Bokcirklar.se startade är 2007 på initiativ av bibliotekarie Nina Frid. Från och med hösten 2010 drivs Bokcirklar.se av Sveriges länsbibliotek med stöd från Stadens kulturråd. Projektledare för Bokcirklar under 2012 är Annika Hermele som är knuten till Regionbibliotek Stockholm.

Nya Bokcirklar har fått med sig flera tidigare funktioner men även en del nya, medan andra ännu är under utveckling. Därför är den nya sidan ännu en betaversion. Men flera nya och gamla medlemmar har hittat till sidan och bokcirklarna är i gång.

I nya Bokcirklar kommer man kunna dela sin läsdagbok på Twitter och Facebook. Framöver kommer även funktionen för att föra bokdiskussioner i realtid i chattcirklar.

Snart startar Bokcirklar upp med nya gästbloggare – författare, bibliotekarier, bloggare med flera som kommer att turas om att skriva på sidan.  Dessutom planeras även för Stora Läsarpriset 2012, läsarnas eget litteraturpris. Varje år delas Stora Läsarpriset ut i olika kategorier till de författare som medlemmarna gemensamt röstat fram från det gångna årets utgivning. Vilken bok är din favorit? Bokcirkla och rösta på Bokcirklar.se.