Fråga Språkrådet på Bibblan svarar

Frågetjänsten Bibblan svarar drivs i samarbete mellan Informations- och lånecentralerna i Stockholm, Umeå och Malmö samt av Internationella Biblioteket. Vi utvecklar nu tjänsten genom att inleda ett samarbete med ett antal gästsvarare från olika håll. Först ut redan nästa vecka är Språkrådet!

Så här skriver Anna Åkerman,  Bibblan svarars samordnare i Malmö, på Biblioteksbloggen:

”Det finns ett stort intresse bland allmänheten för språk och många ställer frågor till Bibblan svarar om ord, uttryck och stavning. Nästa vecka kommer Anna Antonsson, språkvårdare på Språkrådet, att vara gästsvarare hos Bibblan svarar. Vi hoppas att många kommer att ta chansen att ställa kluriga språkfrågor till Anna!”.

Kommande gästsvarare är Elin Nord, bibliotekarie på Göteborgs stadsbibliotek, som kommer att svara på frågor om e-böcker och läsplattor i vecka 20.