Seminariedag om minoritetsspråk på Finlandsinstitutet

Fredag 7 november, kl. 9.00-16.30 arrangerar Finlandsinstitutet i Stockholm en avgiftsfri seminariedag ”Biblioteket som arena för att stärka, synliggöra och revitalisera minoritetsspråken?”

Finlandsinstitutet, i samarbete med Regionbibliotek Stockholm, bjuder in till en avgiftsfri seminariedag för bibliotekspersonal som arbetar med mångfald och minoritetsfrågor, samt övriga intresserade. Vilken roll kan biblioteken spela som arena för att synliggöra minoritetsspråken i Sverige? Seminarierna är på svenska förutom presentationen av nyutkommen finsk litteratur (sista programpunkten på dagen.)

Fullständigt program meddelas senare på Finlandsinstitutets webb.

Passa även på att besöka den Sverigefinska bok- och kulturmässan den 8/11  på Finlandsinstitutet. Riikka Pelo, som fick Finlandiapriset 2013, är en av många finska och sverigefinska författare, som gästar mässan.

Tid: Fredag 7 november, kl. 9.00-16.30

Plats: Finlandsinstitutet i Stockholm, Snickarbacken 2–4

Anmälan: Begränsat antal platser – först till kvarn!  Bindande anmälan senast den 21/10 till anna-leena.forsberg@finlandsinstitutet.se

Regionbibliotek Stockholms kontaktperson: Cecilia Bengtsson, cecilia.m.bengtsson@stockholm.se, 076-1231280