Länets bibliotek genom #gissabibliotek

Under nio månader har vi ungefär en gång i veckan publicerat en facebookuppdatering kallad #gissabibliotek. De har gått ut på att vi publicerat ett kort med interiörer från länets bibliotek och uppmuntrat våra gillare att gissa på vilket bibliotek kortet är taget. Vissa inlägg har fått många kommentarer, gissningar och gillande medan andra mer sparsmakat. Vi noterar dock att #gissabibliotek ger fler kommentarer än en vanlig uppdatering och ibland inte enbart kring själva bilden utan även om olika biblioteksspörsmål. Vårt syfte med detta var att testa att göra en lite mer lättsam facebookuppdatering och under en längre period. Därtill kändes det värdefullt att lyfta fram bibliotek från alla 26 kommuner i vårt län. Vi har också tillåtit oss att pröva oss fram under tiden och konstaterar att bildens kvalité och innehåll spelar roll för hur många kommentarer vi fått men även hur välkänt biblioteket är för biblioteksmedarbetare. Nu avslutar vi den här omgången av #gissabibliotek genom att publicera fem stycken biblioteksskyltar från några av länets bibliotek. Vet du vilka de är? Skriv svaren på facebook eller i kommentarsfältet.

1. IMG_1840

2. IMG_7553

3. DSCN2034

4. IMG_9429

5.IMG_1326

Nästa vecka startar vi en ny grej (för oss) på facebook, så håll utkik!

//Cecilia Bengtsson