Dyslexiveckan på Bibblan svarar

Den här veckan är det den Europeiska dyslexiveckan. Bibblan svarar uppmärksammar i år Dyslexiveckan med två gästsvarare som är väl insatta i anpassade medier för olika sorters läsare: Anna Gustafsson Chen på Talboks- och punktskriftsbiblioteket och Camilla Batal  som är kommunikationschef på Centrum för lättläst.
Camilla Batal svarar gärna på frågor om lättlästa böcker, 8 SIDOR eller om Lättläst-tjänsten och Anna Gustafsson Chen om talböcker och läsanpassningar. Passa på att ställa frågor till dem under 1-5 oktober!
Dyslexiförbundet FMLS skriver mer om Europeiska Dyslexiveckan och länkar till engagemang som ordnas under veckan på olika håll i landet. Inte minst många bibliotek satsar på Dyslexiveckan i år. Flera bibliotek har dessutom tagit fram en gemensam affisch för Dyslexiveckan, som går att ladda ner på Digidels webbplats.