Nätverksträff – digital delaktighet och kompetens

Välkommen på en nätverksträff inom digitala frågor för biblioteksmedarbetare i Stockholms län.

Denna träff kommer att ha AI-tema med fokus på mer praktiska verktyg och tillämpningar. En träff med gemensamt lärande och folkbibliotekens perspektiv i centrum. Har du idéer och förslag på temat inför träffen – hör av dig!

Nätverksträffen är som vanligt även ett tillfälle för er på biblioteken att ta upp frågor, byta erfarenheter eller berätta om sådant ni arbetar med inom området. Hör gärna av dig om du har frågor eller önskemål kring ämnen att prata om.

Datum: Torsdag 15 februari
Tid: Kl 9-11:30
Plats: Digital träff på Teams. Inför träffen får du som anmält dig en möteslänk via e-post.

Kontaktperson: Hanna Johansson, Regionbibliotek Stockholm, hanna.k.johansson (a) regionstockholm.se.

Välkommen!

Nätverket för digital delaktighet och digital kompetens är till för dig som arbetar med detta på folkbibliotek och vill utbyta metoder och erfarenheter med kollegor i andra kommuner. Frågorna kan handla om aktiviteter i biblioteket för olika målgrupper, om samverkan och metodutveckling eller om intern fortbildning. Du kan läsa mer om våra nätverk på den här sidan: Regionbibliotekets nätverk • Regionbibliotek Stockholm.

Bilden: Photo by Austin Poon on Unsplash.