Tematräff: AI, informationssökning och källkritik

Du som arbetar på folkbibliotek är välkommen till en tematräff om hur AI påverkar bibliotekens arbete med informationssökning och källkritik.

Hur söker vi information idag och vilka kunskaper behöver finnas på biblioteken när AI förändrar vår informationsmiljö? Välkommen på en tematräff med föreläsning och samtal.

Datum: Onsdag 24 april
Tid: Kl 9-11:00
Plats: Digital träff på Teams.

Regionbibliotek Stockholm har flyttat till en ny webbplats! Mer information och anmälan om evenemanget hittar du nu på vår nya webbplats: Tematräff: AI, informationssökning och källkritik – Kalender – Region Stockholm

Kontaktperson: Hanna Johansson, Regionbibliotek Stockholm, hanna.k.johansson (a) regionstockholm.se.

Välkommen!

Nätverket för digital delaktighet och digital kompetens är till för dig som arbetar med detta på folkbibliotek och vill utbyta metoder och erfarenheter med kollegor i andra kommuner. Frågorna kan handla om aktiviteter i biblioteket för olika målgrupper, om samverkan och metodutveckling eller om intern fortbildning. Du kan läsa mer om våra nätverk på den här sidan: Regionbibliotekets nätverk • Regionbibliotek Stockholm.

Bilden: Photo by Austin Poon on Unsplash.