Lansering av Digiteket – Gemensam visning av livesänd digital konferens

Digiteket är en nationell lärresurs för biblioteksmedarbetare som producerats inom kompetenssatsningen Digitalt först med användaren i fokus. 29 augusti lanseras Digiteket med en digital släppkonferens kl 13-16. Då kommer den nya lärplattformen visas upp, och inbjudna talare kommer att prata om det digitala samhället och bibliotekens roll.

Vill du titta på konferensen tillsammans med kollegor? Kom till Regionbiblioteket vid Medborgarplatsen och följ konferensen med oss digitalt på storskärm. De som vill kan även logga in och testa Digiteket på plats.

Talare under eftermiddagen är: Anders Ygeman, energi- och digitaliseringsminister, Brit Stakston, mediestrateg och digital expert, Oskar Laurin, chef för Regionbibliotek Stockholm och David Lankes, amerikansk biblioteksforskare och författare.

Konferensen är helt digital och du kan alltså delta från din arbetsplats eller tillsammans med Regionbiblioteket i en konferenslokal på Usine konferens.

Vill du följa den digitala konferensen från egen dator?
Konferensen sänds på Digitekets youtubekanal och du kan se hela eller  både live eller i efterhand. Här hittar du program och instruktioner.

Du kan redan nu gå in på Digiteket för att ta del av kurser, artiklar och registrera din profil:  https://digiteket.se/.

Datum och tid: Torsdag 29 augusti, kl 13:00-16:00.

Plats: Usine konferens, lokal Rhone (Regionbiblioteket finns i samma hus). Södermalmsallén 36. T-bana Medborgarplatsen. Konferensen är digital och streamas på storskärm.

Vi bjuder på kaffe/te och fika.

Regionbibliotek Stockholm strävar efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn.

Välkommen!