Välkommen på workshop – Regional digital agenda för Stockholms län. 6 april

Sedan hösten 2015 finns en regional digital agenda för Stockholms län. Agendan gäller under perioden 2015–2020 med en utblick bortom denna period. Ledorden för Stockholms läns regionala agenda är ökad samsyn och digitalt samarbete.

KSL Kommunförbundet Stockholms Län, samordnar det fortsatta arbetet med agendan genom att utforma strategier och handlingsprogram, som ska leda till gemensamma utvecklingsinsatser. Regionbibliotek Stockholm vill nu samla in synpunkter och kompetens från biblioteken inför KSL:s fortsatta arbete med den digitala agendan.

Den regionala digitala agendan är både en strategisk vägledning och ett övergripande måldokument. Agendan innehåller fyra fokusområden:
Den digitala infrastrukturen – Den digitala kompetensen – Den digitala offentliga sektorn – Den digitala marknaden.

Välkommen på workshop
Vi bjuder nu in till workshop kring den regionala digitala agendan där vi samtalar om dess innehåll och betydelse. Biblioteken gör flera insatser för människors digitala kompetens. Workshopen är ett försök att samla in kompetens och synpunkter från er på biblioteken inför dialog med KSL, som ska arbeta med handlingsprogram och utvecklingsinsatser. I workshopen fokuserar vi på två av agendans fokusområden: Den digitala kompetensen och Den digitala offentliga sektorn. Alla biblioteksmedarbetare i länet är välkomna!

Inför workshopen får ni gärna läsaSkärmklippFramsidaDigitalAgenda
En digital agenda för Stockholms län. Främst det som står under två fokusområdena Den digitala kompetensen och Den digitala offentliga sektorn.

Vi bjuder på kaffe/te och fika.

Datum: Onsdag 6 april
Tid: kl 13.00-16.00
Plats: Internationella biblioteket, Lärmiljörummet. Odengatan 59
Anmälan: Workshopen är fulltecknad, anmälan stängd.

Kontakt: Hanna Johansson, hanna.k.johansson@stockholm.se
Tel: 08-508 31 085

Stockholms regionala digitala agenda är framtagen av Kommunförbundet Stockholms Län (KSL), Länsstyrelsen och Stockholms läns landsting.

Mer info:
KSL Kommunförbundet Stockholms Län: Regional digital agenda