Väl mött i biblioteket! En projektkurs på tema bemötande.

Regionbibliotek Stockholm anordnar på uppdrag av Biblioteksrådet en projektkurs om bemötande. Vi välkomnar personal från alla sorters bibliotek; specialbibliotek,högskolebibliotek, folkbibliotek, skolbibliotek, sjukhusbibliotek och så vidare.

Tanken är att varje deltagare utgår från sitt bibliotek och sina utmaningar. Projektkursens upplägg innebär en mix av föreläsningar, workshops och kollegial handledning. Det blir alltså möjligheter till både ny kunskap, nätverkande och coachning deltagare emellan.

Erfarenheter från bemötandeprocesser
Policies och styrdokument
Metoder
Mätning
Normkritik
Projektkunskap
Handledande arbetssätt
mm

För vem?
Öppet för alla deltagare som har ett utvecklingsprojekt om bemötande – litet eller stort – att arbeta med utifrån sina egna förutsättningar. Om inte alla intresserade ryms fördelar vi platserna för att få god spridning mellan olika bibliotekstyper.

Hur?
Fem gemensamma träffar med reflektion och möjlighet till feedback däremellan.

När?
Uppstartsträff 10 december 2014 kl 9-12.
Därefter tre träffar under våren 2015 och en uppföljningsträff  under hösten 2015.

Kostnad: 1000 kr per person för hela kursen.

Anmälan: Senast 17 november till Lotta eller Karin

Lotta Aleman