Nätverksträff om språk på resursbiblioteket för Meänkieli

Välkommen till en nätverksträff på resursbiblioteket för Meänkieli.

På den här träffen möter vi Raisa Leussu, chef för biblioteks- och minoritetsspråksverksamheten samt Susanne Redebo, verksamhetsutvecklare. resursbibliotekmeankieli.se  Vi kommer få en genomgång av uppdraget och verksamheten samt höra lite om bibliotekets ljud och bildsamling. Vi kommer även få möjlighet att prata språk, kultur och målgrupper. Träffen riktar sig till alla intresserade biblioteksmedarbetare.

Datum: 18 oktober

Tid: 13.00-15.00

Plats: Teams (länk till träffen skickas ut på mejl dagen innan).

På den här träffen vill vi skapa möjlighet till utbyte, kontakt och dialog. Det kommer därför finnas tillfälle att ställa frågor och lyfta egna exempel.

Träffen är ett bra tillfälle för dig som arbetar på folkbibliotek att träffa kollegor på andra folkbibliotek, bolla idéer och berätta om sådant du arbetar med inom området. Både det som fungerar bra och det som kan bli bättre.

Kontakt: francisca.beckert@regionstockholm.se

Varmt välkommen!

Nätverk för språk: nationella minoritetsspråk och övriga språk
Nätverket är till för dig som arbetar på folkbibliotek med språk i någon form och vill utbyta och dela erfarenheter med kollegor i andra kommuner.

Det kan handla om fortbildning och metodutveckling för litteraturförmedling på olika språk, digital delaktighet, läsfrämjande och programverksamhet. Det kan även handla om utmaningar på kort eller lång sikt samt olika typer av utvecklingsbehov.

I detta nätverk lyfter vi aktuella frågor och fördjupar oss i det som deltagarna i nätverket är intresserade av.