Om gränser – hur de upprättas och upprätthålls

välkommenNick Johnson-Jones håller i en workshop om nationella och inomnationella gränser. Det kommer att handla om hur skillnader upprättas och upprätthålls, om hur kroppar sorteras och om hur varje insida givet har en utsida. Folkbiblioteket är en plats för alla. Utifrån detta uppdrag måste man på ett medvetet sätt förhålla sig till gränser. Gränser som upprättas och upprätthålls mellan exempelvis vi och dom, mellan privat och offentligt, mellan hemma och borta, mellan och inom nationer. Med utgångspunkt i ett Tove Jansson-citat kopplas under denna workshop frågor om gränser och sortering av människor till den dagliga verksamheten på bibliotek.

Nick är verksamhetschef för Konst och bibliotek i Huddinge kommun.

När: Onsdagen den 16 mars, kl. 9.00-12.00

Plats: Trekanten, Lustikulla konferens; http://www.lustikulla.se/

Kostnad: 300 kronor, moms tillkommer. Kaffe/thé och smörgås ingår

Anmälan: Via länken till höger