Nick Johnson-Jones om bibliotekariens roll som närbyråkrat

Nick Johnson Jones är konst- och bibliotekschef i Huddinge kommun och kommer under två förmiddagar att föra resonemang och ställa frågor om biblioteksmedarbetarens roll som tjänsteperson, hur ett uppdrag kan tolkas fram och om hur verksamheten kan mätas och följas upp. Dessa tankar kopplas till vardagen på folkbibliotek för såväl chefer som medarbetare. Under förmiddagen varvas föreläsning med samtal i grupp. Som deltagare är du välkommen att delta vid båda tillfällena eller endast vid det ena. Vid detta första tillfälle så ligger fokus på rollen som tjänsteperson och sätt att tolka fram uppdrag.

Tid: 4 oktober, klockan 9-12. Vi inleder med fika 9-9.30. Det andra tillfället är 18 oktober.
Plats: Signalfabriken, bibliotek Sundbyberg, Esplanaden 10.
Kostnad: 300 kronor för vardera tillfälle

Regionbibliotek Stockholm strävar
efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn!

Övrigt: Vill man förbereda sig inför dessa tillfällen kan man läsa artiklarna i BBL och se intervjuklippen på BBLs Youtubekanal med Nick Johnson-Jones.  Biblioteksbladet 2017:2 och Biblioteksbladet 2017:3 & Biblioteksbladets youtubekanal

Välkomna

Foto: Stina Loman/Biblioteksbladet