FOKUS UNGA – konferens om att arbeta med unga på bibliotek

Varmt välkommen till en konferens om att arbeta med unga på bibliotek!

Tillsammans med några andra regionbibliotek i landet arrangerar Regionbibliotek Stockholm konferensen FOKUS UNGA. Konferensen riktar sig till alla som arbetar med unga på bibliotek och syftar till att lyfta unga som en prioriterad målgrupp, att ge inspiration och ny kunskap och att främja erfarenhetsutbyte och diskussion över kommun- och länsgränser. Bibliotekspersonal från hela landet är välkomna.

Konferensen är 26 april kl. 9-16.30 i Uppsala och dagen bjuder bland annat på en föreläsning och workshop om Unga, normkreativitet, samarbeten och bibliotek med Stina Nilss, ett föredrag om Inflytande och delaktighet för barn och unga med intellektuell funktionsvariation med Oliwer Karlsson och ett samtal med författaren Ali Zardadi som berättar om sitt skrivande och vad bibliotek betytt för honom. Dessutom blir det erfarenhetsutbyte mellan deltagarna och flera goda exempel från olika biblioteksverksamheter.

Här finns mer information och anmälningsformulär: https://www.regionuppsala.se/fokus-unga

Det finns endast 90 platser, först till kvarn.

Tid: Torsdag 26 april kl. 9.00-16.30
Plats: Mallas sal, Uppsala Stadsbibliotek, Svartbäcksgatan 17, Uppsala
Kostnad: Kostnad 300 kr. I konferensavgiften ingår lunch och fika under för- och eftermiddag.
Anmälan: Se länk till höger.

Regionbibliotek Stockholm strävar efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn!

Varmt välkommen!