Att bygga en metafor. Konkreta element i Tomas Tranströmers poesi

annavogelFöreläsning:  Anna Vogel är universitetslektor i nordiska språk vid Stockholms universitet. Föredraget tar sin utgångspunkt i hennes forskning i stilistik, där hon använder en kognitivt lingvistisk metod för att undersöka Tomas Tranströmers metaforer.

Datum:
26 april 2017
Tid: 18.00-19.00
Plats: Ljusgården hos Svenska Akademiens Nobelbibliotek på Källargränd 4 i Gamla stan
Begränsat antal platser – avanmäl om du uteblir!

Anmälan: Via länken till höger (på smartmobil längst ned på denna sida) eller med e-post till kristian.freden@svenskaakademien.se

Arrangemanget sker i samarbete mellan Svenska Akademiens Nobelbibliotek och Regionbibliotek Stockholm.

Föreläsningen är den andra i en serie vid Svenska Akademien på Källargränd 4 i Gamla stan. Läs mer om föreläsningsserien här.