Webbinarium om Barnets rätt i bibliotek

Välkommen till lanseringen av Barnets rätt i bibliotek!

Ett efterlängtat inspirations- och lärandematerial om att arbeta med barnets rättigheter på bibliotek. Det består av fyra filmer och en vägledning. Under webbinariet får du veta mer om fortbildningen och hur ni kan arbeta med materialet i er verksamhet. Du får också se klipp ur filmerna och ta del av upplägget av fortbildningen. Barnrättsstrategen Monica Gustafsson-Wallin leder samtalen.

I samband med lanseringen kommer materialet att finnas på Digiteket.

När: Måndag 17 april kl. 13.30 – 14.30

Var: Digitalt via Zoom. Du kan ansluta till Zoom utan att ha programmet installerat i din dator. Webbinariet kommer även att spelas in.

För vem? Alla som arbetar på folk- och skolbibliotek

Anmälan: Ingen föranmälan, anslut via den här länken. Om du inte har Zoom installerad i din dator, klicka på Join from browser. Beroende på hur du ansluter kan du behöva ange en kod. Koden är: 605451

Arrangörer: Regionbibliotek Stockholm, Biblioteksutveckling Region Gävleborg, Biblioteksutveckling Region Örebro Län, Biblioteksutveckling Sörmland och Biblioteksutveckling Östergötland.