Träff om bibliotek och språk

Välkommen på en träff där vi pratar om bibliotekens utbud och förmedling av litteratur på fler språk. Vi inleder med en titt på tjänsten Världens bibliotek. https://varldensbibliotek.se/

Datum och tid: Tisdag 4 maj, kl 9-11:00
Anmälan: Du anmäler dig via länken, sista anmälningsdag 26 april. FULLBOKAT!
Plats: Träffen är digital via Microsoft Teams.
Kontakt: karin.andersson-sundstrom@sll.se och francisca.beckert@sll.se

Att fundera på innan träffen: Vilka språk har vi på vårt bibliotek svårt att nå ut med litteratur med? Vilka frågor inom språkområdet skulle vi på vårt bibliotek vilja utveckla och arbeta vidare med?

Teknik: Träffen kommer att hållas i Microsoft Teams. Du/din kommun behöver inte ha Teams för att kunna delta. Inför träffen får du en möteslänk på mejl som du klickar på för att komma till mötet. Det fungerar bäst på dator, men om du vill går det också att använda platta eller mobil. För att få så bra ljud som möjligt rekommenderar vi headset eller hörlurar. Är ni flera från samma bibliotek, sitt vid varsin dator om möjligt. Vi kommer att finnas på plats ca 10 min före träffen så att det finns tid att få ordning på tekniken.

Välkommen!

Karin Andersson Sundström och Francisca Beckert