Open space om framtidens kompetensbehov

Under 2012-2013 vill Regionbibliotek Stockholm driva projekt tillsammans med biblioteken i länet för att utforska hur framtidens biblioteksbehov ser ut och diskutera hur biblioteken kan möta de behoven ur ett kompetensperspektiv. Vi startar vårt projekt med tre stycken open spaces för biblioteksmedarbetare i länet. Dagarna har samma innehåll, vi hoppas att så många medarbetare som möjligt ska hitta en dag att delta. På open spaces kommer vi att utgå från en dansk modell för folkbibliotek. Läs en artikel om modellen.

Varmt välkommen till en dag full av samtal!

Tid: Klockan 9.00 – 15.30

När: Välj ett av följande datum (första tillfället har redan varit); 15 mars eller 20 mars. Sista anmälningsdatum till  de två sista tillfällena är  9 mars.

Var: Spelbomskan, Odengatan 63 den 15 mars. Den 20 mars blir på Sollentuna bibliotek, mer info kommer.

Kostnad: Ingen kostnad för biblioteksmedarbetare i Stockholms län.
Fika ingår, lunch bekostas av var och en.

Information: Cecilia Bengtsson, cecilia.m.bengtsson@stockholm.se

Anmälan: via länken till höger!