Nätverksträff för IT- & webb-ansvariga

Välkomna på en nätverksträff för  er som jobbar med IT och webb, eller digital delaktighet, på biblioteken i länet.  Vi ses på Riksdagsbiblioteket, där vi  får en genomgång av den föreläsning de arrangerade under Medborgarveckan  ”Digital delaktighet och demokrati – riksdagen.se i fokus”. Därefter går vi över till en egen diskussion om arbetet med digital delaktighet, tankar efter digidelkampanjen och Medborgarveckan. Erfarenhetsutbyten och aktuella frågeställningar. Mötet avslutas med en visning av Riksdagsbiblioteket.

Hör gärna av dig om frågor du vill ta upp på mötet!

Tid: Tisdagen den 9 december, klockan 9.00-12.30

Plats: Riksdagsbiblioteket,  Storkyrkobrinken 7A, Stockholm
Här finns karta och vägbeskrivning:  http://www.riksdagen.se/sv/Start/Bibliotek-startsida/Kontakta-oss/

Anmälan: Anmäl er via länken till höger senast 26 november.

Kontakt: Hanna Johansson, tel: 08-508 31 085 / 076-1231085
e-post: hanna.k.johansson@stockholm.se

Varmt välkomna!

* Vi startar upp med ett nytt nätverk för IT- och webbansvariga, och alla som jobbar med närliggande områden, på biblioteken i Stockholms läns kommuner. Träffarna kommer att ha lite olika fokus och inriktning, då området IT/webb/digital delaktighet är stort och alla jobbar på olika sätt. Träffarna kommer att bygga på deltagarnas egna frågor och erfarenhetsutbyten, och vi fösöker ses ca en gång per termin så länge det finns ett intresse.