Kreativt skrivande på bibliotek 1B

Digitala träffar om kreativt skrivande på bibliotek

Kursen är fulltecknad

Vid två tillfällen träffas vi för att göra skrivövningar tillsammans, dela erfarenheter och idéer och samtala om skrivpedagogiska tips och trix. Vi kommer att prata om kopplingar mellan skrivande och läsande. Är skrivande en läsfrämjande metod? Hur kan folkbibliotek arbeta med skrivande?

Utöver de två förmiddagarna som vi ses så behöver du lägga tid på förberedelser, som till exempel inläsning. Räkna med ca 2 timmar inför första träffen och 4 timmar mellan träff 1 och träff 2.

Du som anmäler dig deltar i två träffar, en i januari och en i mars. Vi kommer att ha två parallella grupper, så att det inte blir för många deltagare i varje grupp. Du väljer grupp A eller grupp B i anmälan.

Grupp A

Träff 1: Tisdagen den 26 januari, klockan 9-12.30.

Träff 2: Tisdagen den 23 mars, klockan 9-12.30.

Grupp B

Träff 1: Onsdagen den 27 januari, klockan 9-12.30.

Träff 2: Onsdagen den 24 mars, klockan 9-12.30.

För vem? Biblioteksmedarbetare på folkbiblioteken i Stockholms län. Inga förkunskaper i kreativt skrivande behövs.

Anmälan: Antalet platser är begränsat. Vid många anmälningar fördelas platser så att någon från varje kommun kan delta.

Info för dig som deltagare: Du som har fått en plats får information och uppgifter via mejl.

Kontakt: Sofie Samuelsson, sofie.samuelsson@sll.se &

Annika Hermele, annika.hermele@sll.se