FRAMFLYTTAT: Föreläsning med Lisa Ohlsson Dahlquist

Denna programpunkt är inställd men kommer att få ett nytt datum efter sommaren. Ny inbjudan kommer längre fram.

Välkommen att delta i en förmiddag om folkbildning och digital delaktighet. Om hur biblioteken kan ta en aktiv roll i den allt mer digitaliserade tillvaron. Hör Lisa Olsson Dahlquist berätta om sin avhandling Folkbildning för delaktighet : En studie om bibliotekets demokratiska uppdrag i en digital samtid.

I efterföljande diskussion erbjuder vi dig, som vill, möjligheten att delta i fördjupande gruppsamtal tillsammans med kollegor, utifrån frågeställningar som föreläsningen tagit upp

Vill du läsa avhandlingen så finns den som PDF här.

Kostnad: Ingen kostnad, men anmälan är bindande.

Tid och plats: kl 9-11:30 (inkl. efterföljande diskussion) på Handens bibliotek, Haninge kulturhus, Poseidons torg 8, Handen. Information om biblioteket samt tillgänglighet hittar du här.

Fika: Vi bjuder på kaffe/te och ostsmörgåsar (lakto-ovo-vegetarisk). Ange eventuella allergier eller om det är något annat som är bra för oss att känna till.

Regionbibliotek Stockholm strävar efter en parfymfri arbetsmiljö. Tack för visad hänsyn.

Välkommen!

Kontakt:

Hanna Johansson (tfn 08 – 123 379 20) eller Julia Keller (tfn 08 – 123 379 12)

Regionbibliotek Stockholm

Robert Karlsson