BLISS, PICTOGRAM, DAISY – Vad var det nu vi skulle ha äppelhyllan till?

Biblioteken i länet har länge efterfrågat studiedagar kring anpassade medier, och det var ett av de önskemål som framkom i Regionbibliotek Stockholms enkät våren 2010. Vi genomför nu två studiedagar på temat äppelhyllan, där vi till våren kommer att prata om marknadsföring och förankring lokalt (datum och inbjudan kommer senare), men nu i höst vill lägga grunden både för dig som är ny på biblioteket och för dig som behöver fräscha upp dina kunskaper.

Jenny Nilsson från Talboks- och Punktskriftsbiblioteket kommer att prata om vad TPB har som passar i äppelhyllan, och vi får höra om det goda exemplet Haninge, presenterat av Lena Rolén.

Vi vill också få igång en bra diskussion kring hur äppelhyllan ser ut, vad den innehåller och var den är placerad i biblioteket. Inför detta vill vi gärna att så många som möjligt skickar in ett foto på er hylla, där allas bilder sedan blir underlag för samtal. Skicka fotot i samband med anmälan till marie.johansen@stockholm.se. Det behöver inte framkomma på bilden vilket bibliotek det är, men skicka gärna också några kommentarer om var hyllan är placerad och vad ni tycker om placeringen. Skriv gärna också om de är särskilda frågor ni vill ta upp och diskutera.

Varmt välkomna!

Tid: Torsdag den 24 november kl 9.00 – 12.30
Plats: Regionbibliotek Stockholm, lokal Spelbomskan. Odengatan 63, t-bana Odenplan
Kostnad: 300 kr inkl. kaffe/te och smörgås
Information: Marie Johansen marie.johansen@stockholm.se

Anmälan senast den 10 november via länken till höger!