Bokrelease i dansresidenset Hallonbergen stories

Äntligen är det release för boken ”Så här eller så här eller så här” som barnen i dansprojektet har varit med och skapat i samarbete med koreografen Anna Källblad. Hallonbergen stories är ett dansresidens med fokus på läsutveckling som har pågått under 2020 i Sundbyberg stad och framförallt på Hallonbergens bibliotek.

Se filmen från bokreleasen där barnbibliotekspedagogen Johanna Klöfvermark samtalar med danskonstnären Anna Källblad om hur hon och sexåringarna dansat fram en bok.  Anna har fokuserat på hur dans kan skapa text, utforska språket och vilka berättelser som kommer fram genom kroppen. Syftet var också att tillgängliggöra biblioteket som plats och rum för kreativitet. Länk till filmen: Bokrelease i dansresidenset Hallonbergen stories.

Samarbetsparter i residenset är Region Stockholm Dans Cirkus, Regionbibliotek Stockholm, Hallonbergens Bibliotek, Sundbybergs stad och Kulturskolan Sundbyberg.

Boken ”Så här eller så här eller så här” kan lånas på Hallonbergens bibliotek eller beställas kostnadsfritt via Regionbibliotek Stockholm. Kontakta Francisca Beckert, francisca.beckert@sll.se.