Regionbibliotekets chefsutbildningar hösten 2020

Under sista projektperioden inom ”Digitalt först med användaren i fokus” satsar Regionbibliotek Stockholm på ett regionalt chefsspår. Då får du som bibliotekschef möjlighet att fördjupa dig i digital förändringsledning och demokratiska utmaningar i ett digitalt samhälle.

Regionbibliotekets chefsspår inom projektet ”Digitalt först” består av tre tillfällen under hösten 2020. Du kan välja att delta vid ett eller alla tillfällen. Delta gärna vid samtliga tillfällen för ett långsiktigt kunskapslyft.

Den 4 september möter vi mediestrategen Brit Stakston som  föreläser och leder oss i ett samtal om hur biblioteken kan ta sig an nya roller i ett digitaliserat samhälle.

Senare i höst kommer utbildaren Andreas Skog och håller i  två halvdagar om “Att leda digital förändring”. Utbildningen handlar mer om människor och förändring än om teknik, och syftar till att ge möjligheter för bibliotekschefer att utveckla sin kompetens att leda digital förändring.

Datum och mer information:
Digitaliseringen, demokrati och bibliotekens roll: Brit Stakston, 4 september
Att leda digital förändring – Del 1: Andreas Skog, 2 oktober
Att leda digital förändring – Del 2: Andreas Skog, 6 november

Digitalt först med användaren i fokus
är ett nationellt digitalt kompetenslyft för folkbiblioteken (som pågår 2018-2020).
Läs mer på Kungliga bibliotekets webbsida.