Vad händer på Bok & Bibliotek?

Regionbibliotek Stockholm kommer att vara på plats på Bok & Bibliotek 2013 för att presentera några av våra projekt. Följande programpunkter kommer vi att delta i på ”Biblioteks- & berättarscenen” som Kultur i Väst anordnar:

Torsdag 26 september

10.45-11.30
”Skrivarworkshop” med Malin Isaksson – Pia Borrman

12.30-13.00
”Det kryllar av gubbar på biblioteket” med Malin Ögland
Kvinnor lånar böcker och går på kulturevenemang men det är männen som intar biblioteksrummet! Utifrån flera observationsstudier som Regionbibliotek Stockholm gjort resonerar Malin Ögland om vad besökarna gör på biblioteken.

Fredag 27 september

10.00-11.00
Litteraturquiz med Caroline Karlsson och Patrik Schylström från Stockholms stadsbibliotek – Lotta Aleman

14.00-15.00
Bokcirkel om Liknelseboken och kärleken – bokcirklar.se & Nina Frid
Nina Frid samtalar med en läsarpanel om Liknelseboken av PO Enguist. Tillsammans försöker de förklara kärleken, den som inte låter sig förklaras… ”Men vad vore vi, om vi inte försökte?” som PO Enquist skriver. Bokcirkeln ordnas av bokcirklar.se och Nina Frid.

Bokcirklar.se kommer eventuellt även ordna cirklar i fler montrar på bokmässan. Mer information kommer.

Kom och lyssna, bli inspirerad och tipsa vidare!