Nedräkning till konferensen Sociala medier på biblioteken – fortsättning följer

Sommaren är här och efter kanske lite semester och vila så är det dags för knytkonferensen 21/8 på Södertörns högskola om ”Sociala medier på biblioteken – fortsättning följer. ” Vi som arrangerar detta hoppas på en dag där alla ni som deltar bidrar till innehållet, samtalen och kunskapsdelandet.

Inleder dagen gör dock Brit Stakston, mediestrateg samt en av Sveriges mest anlitade föreläsare och debattörer inom sociala medier. Brit har skrivit såväl ”Politik 2.0 – Konsten att använda sociala medier” och boken ”Gilla – dela engagemang, passion och kunskap i de sociala medierna.” Brit intresserar sig för nätets utveckling och hur digital kommunikation påverkar företag och verksamheter. Inför den här konferensen har vi bett alla ni deltagare att dela med er av de frågor, tankar och områden som ni vill lyfta. Dessa funderingar kommer vi att vidarebefodra till Brit så att hon kan haka i och ge reflexioner kring området.

På eftermiddagen genomförs så kallade dialogcaféer. Avsikten med ett dialogcafé  som även kan kallas för world café, kunskapscafé o dylikt är att lyssna och tänka tillsammans kring viktiga frågor, utbyta erfarenheter och stärka nätverkandet. Sociala medier är bara en del av nätet men när allt fler bibliotek använder sociala medier för olika ändamål och syften finns det en mängd viktiga frågor och ämnen att tillsamman ventilera.

Dagen bjuder även på minipresentationer från ett par olika bibliotek och en visning av Södertörns högskolebibliotek.

Varmt välkomna att som biblioteksmedarbetare från alla olika typer av bibliotek i Stockholms län anmäla dig innan 21/6, därefter öppnar vi för övriga län att anmäla sig. Programmet för dagens finns här och länk till anmälan på Regionbibliotek Stockholms webbsida

//Cecilia Bengtsson