Det här nätverket är till för de biblioteksmedarbetare på folkbiblioteken i Stockholmsregionen som arbetar med verksamhet för och med barn och unga.

Syftet med nätverket är att tillsammans lyfta frågor som är aktuella och känns angelägna, och att dela erfarenheter mellan biblioteken i regionen.
Små såväl som stora frågor – alla är välkomna här!

Regionbiblioteket bjuder in till nätverksträff om barnbibliotek två gånger per år. Innehållet styrs av vilka frågor vi uppfattar som angelägna, och det som ni hör av er till oss om.
Träffarna innehåller samtal i liten och stor grupp, eller en workshop. De brukar äga rum på bibliotek runt om i regionen, men under pandemin är det digitala möten i Teams som gäller.

Hallonbergens bibliotek Foto Pia Borrman

Om du vill vara med på den e-postlista som hör till nätverket kan du kontakta Pia Borrman eller Sofie Samuelsson. Då får du automatiskt inbjudningar till nätverksträffarna, fortbildningstillfällen och annan information rörande barnbibliotek.

Om du vill ställa en fråga eller dela med dig av något till alla i nätverket, så kan du skicka det till oss så skickar vi till nätverket.