Vuxnas läsning – metoder och inspiration

Välkommen till en halvdag om metoder för arbete med vuxnas läsning. Vi hoppas att detta ska bli en möjlighet för alla som arbetar med läs- och skrivfrämjande och bibliotek att få inspiration och nya kontakter.

Programmet i korthet:

Peter Björkman, bibliotekarie och lärare på Botkyrka Folkhögskola om lättlästa bokcirklar.

Sara Hallonsten och Rosalie Strömbäck, bibliotekarier Kulturhusets bibliotek, om projektet Systrarna Lejonhjärta.

Sebastian Lönnlöv, bibliotekarie Nacka Gymnasium, om skrivfrämjande utifrån den egna boken Skrivet om skrivande : skrivfrämjande böcker, övningar och aktiviteter (2018).

Vi får även veta mer om biblioterapi och Shared Reading.

Kostnad: 300 kr

Anmälan: Namn, bibliotek, kommun, fakturauppgifter och eventuella behov (kostönskemål med mera) till regionbiblioteket.kultur@sll.se.

Sista anmälningsdag: 12 april

Tid: 19 april  kl. 09.00-12.30

Regionbibliotek Stockholm strävar efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn!

Väl mött!