Möten med litteratur 2.0

Välkomna på en träff om tillgänglighet på bibliotek för personer med demenssjukdom, tisdagen den 24/10. Under 2015 genomförde Svenskt Demenscentrum, Demensförbundet och Regionbibliotek Stockholm projektet Möten med litteratur.

Nu anordnar vi en träff för att följa upp och inspirera fler bibliotek att öka sin kunskap om hur det är att leva med demenssjukdom, få tips på hur man kan nå målgrupperna och vad som kan underlätta bibliotekens tillgänglighet för personer med kognitiv svikt. David Södergren Medin från MTM berättar om Läsombud, högläsare och MTM:s stöd till läsning inom omsorgen. Kerstin Berg, Norrtälje bibliotek delar med sig om hennes erfarenheter att ha läsecirklar för anhöriga till personer med demenssjukdom. Dialoger och nätverkande om goda exempel och erfarenheter mellan oss som deltar.

Vi vänder oss i första hand till biblioteksmedarbetare men även till intresserade demenssköterskor/demenssjuksköterskor/demenskoordinator och anhörigkonsulenter.

Tid: 24/10. kl. 13-16. Vi bjuder på fika.

Plats: Rinkeby, Askebykroken 13. Lokal Askeby.

Information: Cecilia Brisander, cecilia.m.bengtsson@stockholm.se, 076-1231280.

Regionbibliotek Stockholm strävar
efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn!

Varmt välkommen.