Träff om delaktighet och unga på bibliotek

Välkomna till en träff om delaktighet och unga på bibliotek. Träffens fokus är erfarenheter, funderingar och idéer. Vi samtalar om utmaningar och möjligheter. Om du som ska delta i träffen har någon speciell fråga du vill ta upp, eller om du har något särskilt du vill berätta, tveka inte att höra av dig till Sofie (sofie.samuelsson@stockholm.se). Begränsat antal deltagare. Fika ingår.

När: 19 oktober 2016, kl 9.00-12.00
Var: Hallonbergens bibliotek
Anmälan: Anmälningstiden har gått ut

Preliminärt program

9.00
Sofie Samuelsson inleder

Mahshid Bjurman, barn- och ungdomsbibliotekarie (Hallonbergens bibliotek), om bemötandet som förändrar: om hur bemötande förändrade situationen för ungdomars kontakt med biblioteket och gjorde biblioteket till en plats där ungdomar blev bekräftade, sedda, hörda och respekterade.

Kort visning av Hallonbergens bibliotek.

Vid 10.00 fikar vi.

10.40
Francisca Beckert, producent (Järvaenheten Stockholms stadsbibliotek), om biblioteken som en arena för fler samtida berättelser och där besökarna bjuds in att delta i produktionen av nytt material. Via digitala lösningar såsom ett ljudarkiv kan vi samla, lyfta och dela fler berättelser och låta dem ta plats, tillsammans med det befintliga utbudet i biblioteket.

11.00
Samtal i mindre grupper och alla gemensamt.

Välkomna!