Träff för de som jobbar med och för unga på bibliotek

Välkomna till en träff för dig som jobbar med och för unga på bibliotek i Stockholms län. Vi kommer att få höra om verksamheten på Punkt127, Bredängs bibliotek. Det kommer att bli tid för samtal. Om du som ska delta i träffen har någon speciell fråga du vill ta upp, eller om du har något särskilt du vill berätta, tveka inte att höra av dig till Sofie (sofie.samuelsson@stockholm.se).

Förbered dig gärna inför träffen genom att läsa Rebecka Elofsson och Tina Vilhelmssons kandidatuppsats:
Alla får vara med!: En undersökning om ungdomars delaktighet i biblioteksverksamhet.

8.30 – 8.55
Fika finns (ostsmörgås och kaffe/te) och möjlighet till mingel och att titta på Bredängs bibliotek. Det går bra att droppa in.

PUNKT127-biblioteket där unga får ta plats!
Presentation av Eli Khuri, Jenny Granberg, Maria Lorentzon och Per Berg.

Workshop och samtal.
Ämnen: bland annat ungdomsråd, oro och delaktighet.

Maria Lorentzon berättar om Ponton, en litterär tidskrift av och för unga.

När: 10 oktober, klockan 8.30-11.30
Plats: Punkt127, Bredängs bibliotek , Bredängstorget 20 i Skärholmen (tunnelbana: Bredäng)
Anmälan: Via länken till höger. Sista anmälningsdag 2 oktober.

Regionbibliotek Stockholm strävar
efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn!

Välkomna önskar Sofie och Francisca