Rapportsläpp: Digitala böcker på bibliotek: Vadan, varför, varthän?

Välkomna på en presentation av ”Digitala böcker på bibliotek: Vadan, varför, varthän?”

Inför Addas upphandling (fd Kommentus) har Björn Waller från Botkyrka bibliotek tagit fram ett kunskapsunderlag. Rapporten bygger på input från ett stort antal folkbibliotek i Stockholmsregionen, och går igenom både hur e-boks- och ljudboksutlåningen på bibliotek utvecklats över de senaste 20 åren i Sverige och utomlands, vilka lösningar som prövats, och vilka krav som behöver ställas på en framtida lösning. Arbetet har gjorts inom ramen för bibliotekssamverkansarbetet i Region Stockholm. Björn Waller ingår i Addas referensgrupp för upphandlingen.

Rapporten är diskuterad i bibliotekssamverkansarbetets styrgrupp och är överlämnad till Adda. Rapporten presenteras för alla intresserade vid ett Teams-möte den 19 maj kl 8.30. Vi räknar med att hålla på ca 30 minuter.

Ingen anmälan behövs, du deltar på presentationen via denna möteslänk i Teams:
Klicka här för att ansluta till mötet

Tid: Torsdag 19 maj kl 8.30
Plats: Digitalt möte i Teams
Kontakt: peter.axelsson (a) regionstockholm.se

På regionbibliotekets webb finns rapporten att ladda ned från och med den 19 maj. En tryckt version kommer att komma i början av juni.

Varmt välkomna!

Peter Axelsson