Poesi på bibliotek – en inspirationsträff

Hur gör man egentligen för att arbeta med poesi på bibliotek? Hur ska man börja, vilka verktyg finns till hands, vilka typer av program kan man ordna? Välkommen till en inspirerande förmiddag där vi tar upp olika konkreta sätt att arbeta med poesi på bibliotek. Vi utgår från de många olika sätt man kan vilja arbeta med poesi: läsande, skrivande, pratande och lånande. Medverkar gör bland andra Magnus William-Olsson, poet, Cecilia Billsdotter Jonsson, bibliotekarie Stockholms stadsbibliotek, Petter Herbertsson, bibliotekarie Lindängens bibliotek i Malmö, Lena Havel, skrivpedagog och bibliotekarie Huddinge bibliotek, Alice Thorburn och Elias Hillström båda bibliotekarier Stockholms stadsbibliotek.

Träffen ordnas den 23 mars och samma dag på eftermiddagen öppnar Stockholms Stadsbibliotek sin stora poesimässa för femte året i rad. Mässan pågår kl 15-19 fredagen den 23:e mars och 11-17 lördagen den 24:e. Ett trettiotal förlag finns på plats och säljer sina böcker och dessutom blir det ca trettio programpunkter på scen med poesianknytning. Passa på att besöka mässan efter inspirationsträffen, botanisera bland böcker och lyssna på poesi!
Kostnad:
 300 kr
Anmälan: Namn, bibliotek, kommun, fakturauppgifter och eventuella behov (kostönskemål med mera) till regionbiblioteket.kultur@sll.se.
Sista anmälningsdag: 16 mars

Läs mer om poesimässan: https://biblioteket.stockholm.se/kalender/poesimässan-2018

Tid: 23 mars kl. 09.30-13.00

Regionbibliotek Stockholm strävar efter en parfymfri arbetsmiljö.
Tack för visad hänsyn!

Väl mött!