Modern kinesisk skönlitteratur – 400 miljoner klick om dagen – läsning och litteratur på internet i Kina

Det sköna med skönlitteraturenFöreläsningar om modern skönlitteratur för bokbranschanställda.

Anna Gustafsson Chen har översatt ett 30-tal böcker från kinesiska av författare som Yu Hua, Mo Yan och Su Tong. Hon har arbetat på Östasiatiska museet samt Internationella biblioteket och är för närvarande anställd som bibliotekskonsulent på TPB.

Tid: Den 9 mars kl. 9.00–11.00
Plats: Svenska Akademien, Källargränd 4, Gamla Stan.
Arrangörer: Svenska Akademiens Nobelbibliotek och Regionbibliotek Stockholm. Föreläsningarna pågår i ca 2 timmar med en kvarts förfriskningspaus i mitten.

Anmälan: Se länk till höger!
Deltagaravgift 150 sek per föreläsning betalas mot faktura. Ange fakturaadress i anmälan, som sker minst en vecka i förväg.
För eventuella frågor, kontakta Lars Rydquist, Svenska Akademiens Nobelbibliotek, tel 08-555 12 555
e-post: lars.rydquist@svenskaakademien.se

Intresserade, som inte anmäler sig genom bibliotek eller bokhandel i Stor-Stockholm, kan anmäla sig till lars.rydquist@svenskaakademien.se

Klicka för program i pdf-format!