Läsecirkelkurs för barn- och ungdomsbibliotekarier

DSC_0206beskRam

Att leda läsecirklar och bokklubbar
Tillsammans med Stockholms stadsbibliotek arrangerar vi en kurs om att leda läsecirklar. Den riktar sig till dig som arbetar med barn och unga, och omfattar två tillfällen med hemuppgift emellan.

Det blir tips, inspiration och praktiska övningar i cirklande och social läsning både i och utanför biblioteket och på nätet. Vid första tillfället ges en introduktion till bokcirklar och social läsning och vi delar erfarenheter kring vad biblioteket kan erbjuda, tankar kring målgrupper och hur man kan leda ett boksamtal. Alla får en uppgift att förbereda till veckan efter då vi ses för ett fördjupat samtal om uppgiften, problemlösning och praktisk övning.

Datum: 10 mars och 17 mars
Tid: kl 9.00-12.30
Plats: Lokal Saltsjön, Saturnus konferens Hornsgatan 15 plan 2
Kostnad: 500:- / deltagare, moms tillkommer.
Anmälan: Kursen har blivit fulltecknad!

Vi återkommer med bekräftelse till er som anmält er och fått en plats. Eventuellt kommer vi att erbjuda kursen igen längre fram, för er som inte fått en plats denna gång.

Välkomna!

Pia Borrman