Digital nätverksträff: Digitalt först med användaren i fokus

På efterfrågan från er ordnar vi ytterligare en digital nätverksträff innan sommaren. Behovet av att prata med varandra är stort så vi vill ge er möjlighet till ytterligare dialog och frågor. På denna träff fokuserar vi på att dela erfarenheter och nya möjligheter kring konsekvenserna av coronaviruset och den påverkan den haft på biblioteken.

Frågor att fundera över:
Vad har varit det mest positiva med omställningen?
Finns det något ni börjat göra som ni kommer att fortsätta med, efter pandemin är över?
Vad är digitalt läsfrämjande, för dig?
Behöver man skilja på digitalt läsfrämjande från annat läsfrämjande?

Har ni något exempel som ni skulle vilja dela med er av till era kollegor så hör av er till oss innan, så gör vi plats för er i kalendariet! Det kan vara goda exempel, beskriva ett problem, önskad input i en särskild fråga eller något annat ni funderar på!

Agenda:
9:20 – 9:30 Logga på och hämta en kopp kaffe
9:30–9:45 Hej och välkomna: presentationsrunda
9:45–10:30 Erfarenhetsutbyten
10:30-10:40 Paus
10:40-11 Frågor och avslutande reflektioner

Vi kommer att köra mötet via Microsoft Teams. Ni OSAr genom att tacka ja eller nej till mötesinbjudan i Outlook. Ni behöver inte ha Teams i er kommun för att kunna delta på mötet, ni ansluter via länken i inbjudan. Hör av er om ni inte fått mailet från oss och önskar delta. Alla intresserade är välkomna!

Har ni frågor så hör av er till: hanna.k.johansson@sll.se eller julia.keller@sll.se

Välkomna!

Hanna Johansson och Julia Keller
Digitalt först med användaren i fokus