Tematräff: Beredskap och relevans i tider av kris

Hur håller sig biblioteken beredda och relevanta i tider av oro, omställning eller osäkerhet? Vilka frågor kommer till biblioteken och hur ser omvärldens behov av biblioteken ut? På denna tematräff reflekterar vi över frågor som dessa i ljuset av de senaste årens pandemi och kriget i Ukraina. Det blir tillfälle till erfarenhetsutbyte och vi anpassar samtalet efter dagsläget och mötesdeltagarnas intressen.

På träffen deltar också Ola Nilsson från Digiteket och berättar om hur redaktionen arbetar för att hålla innehållet aktuellt och relevant för biblioteken. Vi tittar tillsammans på Digitekets nya material med anledning av kriget i Ukraina, och pratar om hur biblioteken kan använda sig av och bidra till detta.

Tid: Onsdag 6 april kl 9-11.
Plats: Träffen är digital via Microsoft Teams. Inför träffen får du en möteslänk via e-post.
Anmälan: Anmälan är nu stängd.

Kontakt: karin.andersson-sundstrom (a) regionstockholm.se och hanna.k.johansson (a) regionstockholm.se

Välkommen!

Karin Sundström