Att leda bibliotekens digitala transformation – Uppstart

Välkommen till det första tillfället i kurspaketet Att leda bibliotekens digitala transformation.

När: den 9 feb 2021 kl 9-10
Var: Microsoft Teams
Inför varje tillfälle kommer vi att skicka ut Teamslänk till alla anmälda deltagare

Kurspaketet innehåller 8 delkurser och vi kommer tillsammans arbeta oss igenom dem en i taget. Denna träff blir en introduktion till hela kursen samt en start på kurs 1. Ni behöver inte ha gjort kurs 1 till detta tillfälle, utan vi startar gemensamt idag.

Upplägg och innehåll:
Som deltagare arbetar du både självständigt och i grupp. Du genomför först varje kursmodul på egen hand på Digiteket, genom att ta del av kursens olika delar: ämnesintroduktion (texter), poddavsnitt, och Digilog (ett filmat samtal). Därefter avslutar vi varje kurs med en gemensam träff (se kalendarium för datum och tider), då vi tillsammans genomför de reflektionsfrågor och arbetsuppgifter som ingår i kursen.

Under våren 2021 tar vi oss an kurs 1-3 för att fortsätta under hösten med kurs 4-8 (separat anmälan kommer att gå ut inför höstens delar).

• Kurs 1-3 ger kunskaper om digitalisering i stort, vad digital transformation är och kan innebära för din verksamhet.
  • Kurs 4-8 ger fördjupning och verktyg för att leda en digital transformation och påbörja en digital förändringsresa inom den egna organisationen.

Här kan du läsa mer om tillfälle 1 och här kan du läsa mer om hela kurspaketet. Vi rekommenderar att du läst igenom kursupplägg och innehåll innan denna första träff.

Hör av er om ni har några frågor: hanna.k.johansson@sll.se, julia.keller@sll.se eller lovisa.furendal-berndt@sll.se

Vi ses!