Digiteket – äntligen är det här!

Digiteket är en nationell lärresurs för biblioteksmedarbetare som producerats inom kompetenssatsningen Digitalt först med användaren i fokus.

Kul att så många följde släppkonferensen av Digiteket igår tillsammans med oss på Regionbiblioteket och ute på biblioteken.Ni som inte hade möjlighet kan se konferensen i efterhand här.

Vi fick lyssna på flera intressanta talare, bland andra Anders Ygeman, Oskar Laurin, Brit Stakston och David Lankes. Vi fick också en pedagogisk visning av de viktigaste funktionerna i Digiteket av Mélanie Piedoie och Christoffer Krämer (innehållsredaktörer) som vi varmt rekommenderar att ni kikar på. Ni kan redan nu registrera er som användare och gå med i välkomstgruppen.

Kika in och registrera er här: digiteket.se

Vill ni veta mer om Digiteket och hur ni kan arbeta med resursen tillsammans med era kollegor så kommer vi gärna ut till er på biblioteken och berättar mer. Hör av er!

Kontaktuppgifter:
Hanna Johansson hanna.k.johansson@sll.se