Bokbåtens dagbok 1 oktober 2014

Onsdagen är dagen för personalbyte, förutom skepparn Johan Åkerman och kockan Brittmari Allen som arbetar på Bokbåten hela veckan. Biblioteket bemannas nu av Katarina Karlsson från Värmdö bibliotek, Agneta Porken från Biblioteket i Handen och mig, Pia Borrman från Regionbibliotek Stockholm.

BokbåtenVaktombyte2014

Vid Stavsnäs klev även Susanna och Anneli från Sjöhistoriska museet ombord. De arbetar med en utställning för barn som handlar om människor som arbetar på båtar. De fotograferade och intervjuade mig, och i vår kommer man att kunna se mig och Bokbåten tillsammans med båtpoliser och skärgårdsläkare i utställningen!

På Runmarö där det finns en skola kom ovanligt många barn och lånade böcker. Ett par av dem kom ombord även i Sandhamn där de bor. Karaktäristiskt för skärgården! Efter en god middag ombord letade vi oss upp i mörkret till Missionshuset för att sova.

/Pia