Fråga om e-böcker på Bibblan svarar

E-böcker är ett ständigt aktuellt ämne både för bibliotek och läsare. Att använda en läsplatta och ladda ner e-böcker från biblioteket kan kännas lite svårt för många. Har du frågor om e-böcker eller känner någon som gärna vill komma igång med ett nytt läsande? Nästa vecka svarar Elin Nord på frågor om e-böcker och läsplattor på Bibblan svarar, 14-18 maj. Passa på att ställa frågor och tipsa de biblioteksanvändare du möter. Elin Nord arbetar till vardags med e-medier och databaser på Göteborgs stadsbibliotek, och syns även i flera sociala medier.

Frågetjänsten Bibblan svarar drivs i samarbete mellan Informations- och lånecentralerna i Stockholm, Umeå och Malmö samt av Internationella Biblioteket. Vi utvecklar nu tjänsten genom att inleda ett samarbete med ett antal gästsvarare från olika håll. I Gästarkivet kan du läsa tidigare svar från Språkrådet.