Lär dig själv via Webbit

Nyfiken på QR-koder och webbverktyg som Dropbox, Issuu eller SurveyMonkey? Eller intresserad av tips på bra faktakällor på nätet? I båda fallen kan det vara idé att kolla WebbIT, som samlar fortbildningsresurser i form av filmer, ljudfiler och PDF-filer. Innehållet är i första hand tänkt för bibliotekspersonal, men en hel del passar lika bra för skolelever, studerande eller allmänhet. Se introduktionsfilmen!

Digidel-kampanjen pågår för fullt i hela landet och allt fler bibliotek blir engagerade i arbetet med att överbrygga den digitala klyftan. Använd gärna filmerna i WebbIT i din egen verksamhet! De flesta finns tillgängliga på YouTube:WebbIT-kanalen, där det är enkelt att kopiera koden och sedan bädda in dem på den egna hemsidan, i en blogg eller på annat lämpligt ställe.

Webbitkanalen

Inlägget är skrivet av Gunilla Fors och är ursprungligen postat i Biblioteksbloggen.